Zima sprzyja braku motywacji – to stwierdzenie chyba każdemu z nas jest bliskie. Ciężki dzień w pracy, a stertę dokumentów musisz jeszcze zabrać ze sobą do domu. Nie miałeś czasu, by zjeść cokolwiek, nie wspominając już o posiłku pełnowartościowym. Masz jeszcze do odebrania dzieci ze szkoły, po drodze zrobisz zakupy, a wieczorem może pójdziesz na siłownię. Okazuje się jednak, że korki na drogach pochłonęły cały Twój zapas cierpliwości, a szarość za oknem – entuzjazm. W efekcie rezygnujesz z treningu, a wieczór spędzasz na kanapie z kawałkiem pizzy w ręku.  Nie musisz wchodzić na wagę by zauważyć, że przez zimę przybyło Ci tkanki tłuszczowej, a to dlatego, że było zbyt zimno, by trenować na zewnątrz czy zbyt ciemno i ponuro, by wyłuskać choć odrobinę energii na ćwiczenia w domu. Spadek motywacji zdarza się nawet najlepszym, ale jest kilka trików, które można zrobić, by wrócić na właściwy tor treningowy.

 Motywacja_dzięki_Reebok

Reguła dziesięciu minut

Czas jest dziś najcenniejszym towarem, który ciężko nabyć w codziennym zgiełku. Ale w ciągu dnia jest aż 1440 minut na to, by wygospodarować tylko 10 z nich na trening. Badania wykazały, że już po dziesięciu minutach ćwiczeń poprawia się nastrój. Ponadto przerwa w trakcie 10-minutowego treningu jest mało prawdopodobna. Zanim się więc zorientujesz, minie już 30 minut ćwiczeń, a to, czego potrzebujesz do pełni szczęścia, to jeszcze dodatkowe 20 minut. Wreszcie po godzinie ćwiczeń czujesz się zmęczony, ale zadowolony. Trening bowiem to klucz do rozładowania nagromadzonych emocji i napięć oraz osiągnięcia uczucia szczęścia.

Wskocz w dres

Po powrocie z pracy ubierz strój sportowy, który zwykle nosisz na treningi. To wyśle sygnał do Twojego mózgu, że czynnością, którą wykonasz w następnej kolejności, będzie właśnie trening. Znacznie trudniej Ci będzie z niego zrezygnować wiedząc, że jesteś już w pełni wyposażony i gotowy do wyjścia do klubu fitness czy na siłownię.

Przenieś aktywność fizyczną do Twojego codziennego życia

Jeśli nie jesteś w stanie poświęcić swojego ulubionego serialu telewizyjnego, by wykonać trening, ćwicz jednocześnie go oglądając. Przenieś rower czy bieżnię przed ekran, a upieczesz dwie pieczenie na jednym ogniu. Unikniesz także podjadania przekąsek, po które zapewne sięgnąłbyś, siedząc biernie na kanapie.

Reebok_cwiczenia_w_domu

Niezależnie od obranej strategii, spróbuj wdrożyć ją tak szybko, jak to możliwe. Twój organizm już po trzech dniach przyzwyczai się do ćwiczeń i niemal zacznie „wołać” o kolejne treningi. Regularna aktywność fizyczna to klucz do powrotu do formy sprzed zimy i świetny sposób na to, by już teraz pomyśleć o zbliżającym się lecie.

CECHY KTÓRE CHARAKTERYZUJĄ MARKĘ
REEBOK FITNESS

info@twojreebok.pl

TwójReebok.pl
Bacha Sport - autoryzowany główny dystrybutor Reebok Fitness na terenie Polski

Kozielska 439, 44-164 Gliwice

tel. 32 302 97 19

fax 32 302 97 17


TOP