Drukuj

 

Historia marki Reebok sięga roku 1895, kiedy to w miejscowości Bolton koło Manchesteru w Wielkiej Brytanii, miejscowy biegacz Joseph William Foster wraz z lokalnym klubem sportowym zapragnęli stworzyć buty, które pomogą osiągać coraz to lepsze wyniki w bieganiu. Szybko wyprodukowali oni pierwszą parę butów biegowych z kolcami. Po pierwszych sukcesach, rozpoczęła się zakrojona na szeroką skalę ręczna produkcja butów dla pozostałych brytyjskich biegaczy a w kolejnych latach dla międzynarodowych klientów. W taki sposób powstała firma J.W. Foster and Sons prowadzona przez Josepha Fostera.

Pomimo początkowych sukcesów, firma J.W. Foster and Sons w kolejnych latach prowadziła bardzo ograniczoną produkcję butów sportowych. Wyjątkiem był rok 1924, w którym to w buty z kolcami zostali wyposażeni biegacze brytyjskiej reprezentacji narodowej podczas letniej Olimpiady w Paryżu.

Dopiero w 1958 roku, wnukowie J.W. Fostera, bracia Joe i Jeff Foster wznowili działalność firmy, nadając jej znaną nam dziś nazwę Reebok. Nazwa pochodzi od gatunku południowoafrykańskiej antylopy - ridboka szarego (ang. Grey Rhebok). Przez lata firma sukcesywnie się rozwijała, jednak bez znaczącego, dynamicznego wzrostu produkcji. Dopiero w 1970 roku, firma Reebok postanowiła przypomnieć ludziom o swoim istnieniu i swoich produktach najwyższej jakości. Strategia działania zakładała wprowadzenie marki Reebok na rynek amerykański oraz wzrost sprzedaży na dotychczasowych 28 światowych rynkach.

Buty Reebok szybko zrobiły furorę na rynku amerykańskim i stały się hitem sprzedażowym, zapewniając firmie Reebok wzrost zysków i popularności. W krótkim czasie, kolejnym rynkiem sprzedażowym stała się Korea Południowa.

Popularność marki Reebok po raz kolejny gwałtownie wzrosła w roku 1982, po wprowadzeniu na rynek butów Freestyle do aerobiku, pierwszych butów sportowych zaprojektowanych i przeznaczonych dla kobiet, które w tamtych czasach zafascynowane były tą dziedziną sportu. W kolejnych latach powstały również buty dla mężczyzn.

W 1992 roku, Reebok rozpoczął transformację z firmy identyfikowanej głównie z fitnessem, tworząc serie odzieży, obuwia i akcesoriów do innych dyscyplin sportu, m.in. piłki nożnej, koszykówki, lekkoatletyki, tenisa, golfa i gimnastyki, odnosząc na tym polu kolejne sukcesy. Powstawały również kolekcje odzieży i obuwia przeznaczonych do codziennego użytku.

W styczniu 2006 roku, doszło do przejęcia firmy Reebok przez  firmę Adidas-Salomon AG. Poprzez połączenie się dwóch najbardziej szanowanych i znanych marek w świecie sportu, grupa uzyskała możliwość korzystania z bardziej konkurencyjnych platform na świecie - dobrze zdefiniowana i uzupełniająca się tożsamość marki, szeroka gama i zasięg produktów, mocna pozycja wśród drużyn, sportowców, wydarzeń i zawodów sportowych.
 

W kolejnych latach rozpoczęła się produkcja szerokiej gamy sprzętu fitness pod marką Reebok, w skład której wchodziły m.in. bieżnie, orbitreki, wioślarze i rowery treningowe. Od tego momentu, powstawały kolejne, innowacyjne i zaawansowane technologicznie serie sprzętu treningowego do użytku domowego. Najnowszą propozycją marki Reebok w sektorze sprzętu fitness jest seria Reebok Titanium. Projektowali ją najlepsi projektanci czerpiąc inspiracje z produktów luksusowych i zaprojektowanych do solidnej pracy. Bazowanie na trendach wzorniczych w przemyśle motoryzacyjnych oraz nowościach w sprzętach elektronicznych takich jak Apple iPad, Iphone było podstawą do stworzenia zaawansowanego technologicznie sprzętu fitness. Wzięto pod uwagę także wykorzystanie komunikacji bezprzewodowej oraz online mapping. 

W 2011 roku Reebok powrócił do swoich korzeni – do fitnessu. Po tym jak zdominował szeroko pojętą branżę fitness w latach 80-tych ubiegłego stulecia, wprowadzając przełomowe produkty oraz prowadząc zakrojone na szeroką skalę działania marketingowe, firma podpisała w 2011 roku długoterminowe partnerstwo z branżą CrossFit. CrossFit to program treningowy, który najwszechstronniej rozwija sprawność fizyczną, bazujący głównie na ćwiczeniach z własnym obciążeniem ciała. Dwa lata później, Reebok ponownie aktywuje takie dyscypliny jak yoga, taniec czy aerobik, wprowadzając szeroką gamę innowacyjnych produktów, spełniających oczekiwania i potrzeby konsumentów. REEaktywacja fitness!

Obecnie Reebok to wiodąca światowa marka projektująca, produkująca i sprzedająca produkty sportowe najwyższej jakości. Reebok jest na całym świecie symbolem gwarantowanej jakości oraz uznania za wyjątkową trwałość produktów i dążenie do doskonałości poprzez nieustanne innowacje. Prowadzone specjalistyczne badania i testy, przyczyniają się do wprowadzania na rynek coraz to lepszych produktów z wykorzystaniem najnowszych technologii.  
 

Główna centrala i siedziba Reebok International Limited znajduje się w Canton w stanie Massachusetts (USA). W imponującym budynku umieszczono m.in. biura, sale konferencyjne, studia projektowe, laboratoria, sale prób i testów, salon wystawowy oraz centrum fitness. W otoczeniu centrali zlokalizowane jest centrum rekreacyjno-sportowe z boiskami do koszykówki i piłki nożnej, korty tenisowe, pełnowymiarowa bieżnia oraz inne boiska do uprawiania różnych dziedzin sportu.

Regionalne oddziały firmy zlokalizowane są w Holandii, Kanadzie, Hong Kongu i Meksyku.

Źródło: www.bigcitypix.com

Produkty Reebok popularne są zarówno wśród profesjonalnych sportowców, osób amatorsko i rekreacyjnie uprawiających różne dziedziny sportu, jak również wśród wszystkich tych, którzy cenią sobie komfort i wygodę na co dzień. Reebok to styl życia – sportowy styl życia.